ZASADY PRZEWOZU BAGAŻU
BAGAŻ
1. Każda sztuka bagażu oddana do luku bagażowego powinna być oznakowana trwałą przewieszką zawierającą nazwisko i adres pasażera oraz opcjonalnie numerem telefonu właściciela.
2. Pasażerowi przysługuje 1 bagaż podręczny, którego rozmiary pozwalają na umieszczenie na kolanach, na półce nad głową pasażera, lub pod fotelem pasażera.
3. Pasażerowi przysługuje 1 bagaż właściwy do 25 kg o gabarytach 90x60x25 cm
4. Pasażerom podróżującym na lotnisko przysługują 2 sztuki bagażu właściwego
5. Bagaż oddany do przewozu w luku bagażowym powinien być zapakowany w taki sposób, aby nie uległ w czasie przewozu uszkodzeniu lub zniszczeniu.
6. Bagaże dodatkowe i ponadwymiarowe przewiezione zostaną w miarę możliwości. Za bagaż dodatkowy kierowca pobiera opłatę w wysokości 20 zł. za sztukę. O zabraniu większej ilości bagażu decyduje każdorazowo załoga autobusu.
7. Pasażer będący Osobą Niepełnosprawną ma prawo do nieodpłatnego przewozu wózka inwalidzkiego lub innego niezbędnego sprzętu.
8. Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania bagażu, jeżeli nie spełnia on wymogów określonych w niniejszym regulaminie lub jest w stanie, który zagraża uszkodzeniem bagażu innych pasażerów.
9. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy, które Pasażer przewozi ze sobą pod własnym nadzorem w szczególności bagaż podręczny, chyba że szkoda powstała z winy przewoźnika.
10. Zabroniony jest przewóz rzeczy niebezpiecznych mogących wyrządzić szkodę osobom lub mieniu, bądź rzeczy, których przewóz jest prawnie zabroniony.
11. Rzeczy szczególnie cenne (gotówka, papiery wartościowe, biżuteria, elektronika), oraz posiadające wartość naukową, winny być przewożone wyłącznie jako bagaż podręczny.
12. Firma GAJAEXPRESS nie ponosi odpowiedzialności za utratę pieniędzy , papierów wartościowych lub uszkodzenie cennych rzeczy, w szczególności kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, chyba że szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika.
13. Kierowcy są odpowiedzialni za umieszczenie bagażu pasażerów w luku bagażowym.
14. W razie utraty lub uszkodzenia bagażu należy niezwłocznie poinformować osobiście o tym fakcie kierowcę, który kieruje pojazdem oraz sporządzić na miejscu zdarzenia protokół, który jest podstawą do rozpatrzenia reklamacji.
15. W przypadku utraty bagażu z winy przewoźnika, wysokość odszkodowania dotycząca powierzonego bagażu nie może przekroczyć 1.000,00 PLN. Bagaż o wartości przekraczającej 1.000,00 PLN powinien być przez Pasażera ubezpieczony na jego koszt.
16. W przypadku składania reklamacji dotyczącej uszkodzenia bagażu należy przedstawić uszkodzony bagaż lub dowód świadczący o jego uszkodzeniu, celem dokonania stosownych oględzin oraz potwierdzenie kierowcy sporządzone w momencie stwierdzenia zajścia zdarzenia lub oświadczenie uzasadniające brak takiego potwierdzenia.
17. Bagaż pozostawiony w autobusach może zostać otwarty w celu ustalenia tożsamości właściciela rzeczy.
18. Jeśli nie jest możliwe zidentyfikowanie właściciela bagażu, jest on przekazywany do siedziby firmy na okres 7 dni, a następnie w razie nie zgłoszenia się właściciela, może zostać zlicytowany.
19. Przedmioty pozostawione w autokarze przez zapomnienie lub z innych powodów nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością przewoźnika (np. kurtki, rękawiczki, czapki).
20. Pasażer ponosi przed służbami granicznymi całkowitą odpowiedzialność za przewożony przez niego bagaż podręczny ulokowany w bezpośredniej bliskości zajmowanego miejsca w autobusie, tzn. przed, pod, obok lub za (w przypadku ostatniego rzędu) zajmowanym siedzeniem, a także na półce bagażowej nad siedzeniem oraz w swoich rzeczach osobistych.